Ratkaisu on talvipolkupyöräily. Olen hankkinut perinteisen yksivaihteisen naistenpyörän. Tässä ovat perusteluni valinnalleni:
- Kyseisellä pyörällä ei pääse lujaa ja se on hyvä asia talvella
- Runko mahdollistaa nopean siirtymisen pois satulasta
- Osaan itse vaihtaa pyörästä mm. renkaat ja öljytä kettingit
- Edelleen löytyy korjaajia, jotka osaavat huoltaa vanhoja naistenpyöriä
- Voin tarvittaessa vaihtaa rungon toiseen ja pitää renkaat
- Renkaat ovat riittävän leveät ja pitävät talvella
- Ajoasento on pysty ja sellainen miellyttää minua
- Vorot eivät välttämättä ole kiinnostuneita fillaristani
Ostan pyörään nastalliset talvirenkaat. Nokialaiset ovat harkinnassa. Ne maksavat riivatun paljon. Ulkolaisetkin käyvät ja silloin hinta on huomattavasti mukavampi kuin Nokian renkailla. Kiinteä valo pitää olla. Se ei voi kuulemma olla kiinitettynä esim. takkiin, sanoo poliisi. Kypärä on jo, mutta voisi se olla vähän uudenaikaisempikin. Kaksivaihteinen takakappa olisi siisti vaan ei nyt ole sellaista tähän hätään.
Toivon vähälumista talvea ja aura-auton kolahduksia. Jos tulee paljon lunta, pitää taluttaa osan matkaa. Raportoin lisää, jahka fillari on valmiina. Nyt se on vanhempien mökillä odottamassa "kovaa ajoa" (sanoi käytetyn auton myyjä!).
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti