lauantai 12. huhtikuuta 2014

On tullut aika kokeilla bitcoin-maksamista lompakosta toiseen - ensin alkuvalmisteluja

Menin eilen illalla aikaisin nukkumaan ja laitoin "mietintämyssyn" päähäni. Aamulla kaikki oli selkeää. Perustin osoitteessa https://blockchain.info/ itselleni toisen bitcoin-lompakon. Nyt minun on mahdollista kokeilla bitcoinien siirtoa lompakosta toiseen. Blockchainin sivu on responsiivinen ja mukautuu ruudun kokoon. Minun pitää vain muistaa tilinumerot ja salasanat.

Homma onnistuu monen eri laitteen avulla. Koska lompakkoni ovat itse asiassa vain web-sivu, laitteiksi käyvät:
  • kaksi tietokonetta, joihin molempiin avataan lompakot
  • tietokone ja tabletti/matkapuhelin
  • tabletti/kännykkä ja toinen tabletti/kännykkä
Paitsi että tuo tekninen toteutus kahden päätelaitteen välillä vihdoin avautui minulle, mietin myös bitcoinien vaihtamista euroiksi. Aion keskittyä nk. mikromaksamiseen ja jätän bitcoinit lojumaan lompakkoihini enkä siis vaihda bitcoineja euroiksi. Näin minulla on aina mukanani "pikkurahaa" eli vähän niinkuin kolikoita. Koska bitcoinin kurssissa on havaittavissa aika paljon heiluntaa eli "volaa" (volatiliteetti), mitä turhaa suremaan kursseja. Bitcoin saa toimia minulle pienten yksityiseltä henkilöltä toiselle tapahtuvien palvelusten valuuttana.

Nyt pitää etsiä rauhallinen hetki ja sitten vain kokeilemaan ensimmmäisiä transaktioita!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti