Huomasin, että YLE:n SD-kanavat (ne ihan tavalliset TV1, TV2 jne.) eivät näkyneet taloudessamme DNA:n Welhon kautta (kaapelitalous). Epäilin vanhaa digiboksiamme. Hain kanavat uudelleen. Se ei auttanut. Siirryin Twitterin ääreen. Tein haun sanalla dnawelho. Sain tietää, että joku toinenkin oli havainnut kanavissa vikaa muutaman kilometrin päässä kotoamme. Näin sain nopeasti vahvistuksen, että laitteissamme kotona ei ollut vikaa. Kuittasin Twitterissä, että meilläkään ei näkynyt, jotta ensin ehtinyt sai puolestaan tietää katkosta.
Voinko hakea korvausta jostain samaan tapaan kuin energiayhtiöiden tapauksessa? Maksanhan joka päivä nk. YLE-veroa ja haluan myös nähdä kyseisiä kanavia. Joku saattaa irvistellä, että voisin nähdä YLE:n kanavat verkosta. Vaan mielestäni ei voida lähteä siitä olettamuksesta, että kaikilla on kotona Internet-yhteys.
Sosiaalinen media eli tässä tapauksessa Twitter toi minulle tiedon, että kanavat olivat hukassa palveluntarjoajalta. Kyseisen yrityksen omille www-sivuille katko ei ollut ehtinyt. Twitteristä oli tapauksessani selkeää hyötyä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti